søndag den 3. februar 2013

Er der mon nogen..

...der har erfaring med overvintring af callaer?

Jeg har de seneste år været meget betaget af Callaer, og da jeg sidste år "faldt" over nogle løg, fik jeg lige lyst til at "lege" lidt med dem!





Løgene blev sat i hver sin krukke i midt i februar, og blev så sat lyst , og måske lidt for varmt?
Ret hurtigt viste de første spirer sig, og det blev hurtigt til lidt lange blade. I juni kom de ud på vestvendt terrasse, og kvitterede med ca. 5-7 blomster hver. De var meget flotte, dog ikke mørke som på billedet på pakken, men mere over i det laksefarvede. Flere af dem brugte jeg i buketter, hvor de holdt sig rigtig fint.




Efter blomstring blev de lange blade klippet af, og der skød flere nye frem. De to løg der blev sat i februar, havde nu delt sig, så der var ca 5-6 løg i hver krukke. Sidst på efteråret blev bladene klippet af og de kom ind i uopvarmet rum, ca 1o-15 grader. Her har de set hele vinteren uden vand, og nu begynder der så at vise sig små fine spirer. Så hvad gør jeg nu? Er bange for at sætte dem for varmt igen men de skal jo også have lys.




Og hvad mon med gødning, skal de have lidt nu for at komme godt fra start?
De små knolde ser fine og spændstige ud, så jeg er spændt på hvad de kan præstere i år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi! Har du tid og lyst bliver jeg altid glad for en lille hilsen eller kommentar!