torsdag den 12. juni 2014

Og hvad er det så lige jeg har her..?

En lille fin blå sag, som er dukket op for første gang i år. Jeg tænkte først om det var en akeleje - Black Barlow, da jeg købte sådan en sidste efterår, og den har ikke vist sig.
Men denne er jo ganske blå og helt anderledes, så måske er det en fejlleverance i pakken?
 Men fin er den, og den hygger sig i fint farvespil blandt de blå Katteurt
 Knopperne sprang ud i går, og nu ser den sådan ud.

Er der mon nogle der kan genkende den?

Den har den skønneste blå-violette farve, som passer perfekt ind i bedet, hvor den står nu, så jeg håber vil sprede sig lidt til næste år. Jeg har for øvrigt selv sået Akelejen Black Barlow, og det ser ganske lovende ud for næste års blomstring. Jeg tænker, at med sit mørke løv vil den blive en god nabo til både Katteurt og ovennævnte lille "Blå-ling"
---------------%%%%%-----------------
Ved hjælp af hurtig hjælp fra Gitte og Lisbeth har jeg nu fundet ud af, at det er en enkelt Ridderspore der er dukket op midt i blandt Katteurt. Når jeg ser tilbage i mine noter, forspirede jeg faktisk Ridderspore tilbage i 2012, men uden umiddelbar succes. Men et enkelt lille frø har åbentbart bidt sig fast. Dejligt. Håber jeg kan få sikret nogle frø i efteråret, så bestanden kan øges. Det kunne ud fra google og Lisbeths kendskab være en Delphinium Black Knight.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi! Har du tid og lyst bliver jeg altid glad for en lille hilsen eller kommentar!