tirsdag den 27. maj 2014

Efter et par dage i stuen...

 ... ser weekendens buket nu sådan ud.

Buketten blev plukket tidlig lørdag morgen, og meget hurtigt arrangeret i vasen som beskrevet her .
Jeg var ikke helt tilfreds med den, men efter en dag, faldt den mere på plads efter min smag. Resedaens spir har rejst sig, og lodden løvefod tager også lidt mere plads. Det er altid spændende at følge, hvordan og i hvilket tempo de enkelte blomster udvikler sig i vasen.
"Reseda odorata alba" blev sået som to-årig tilbage i 2010, men blomstrer som det ses her med mere og mere kraft for hvert år. Jeg synes dens spir er rigtig gode i buketter, men selve udtrykket i bedet er blevet lidt for overvældende og rodet, så den skal vist tæmmes lidt.
 
I år har jeg for første år Honningløg, som blev købt for en 10'er i den lokale Kvickly.
Det ser ganske lovende ud synes jeg :-) 

Til sidst et billede af en anden nyerhvervelse - Astrantia Moulin Rouge.
 Den står på arbejde næste weekend, så nu kan jeg nyde 2 dages fri i haven. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi! Har du tid og lyst bliver jeg altid glad for en lille hilsen eller kommentar!