søndag den 25. august 2013

Noget om bier og sensommer!

Man kan da kun blive fuldstændig havelykkelig med sådan en fantastisk sensommer weekend!
Heldigvis har den kunne nydes i fulde drag, med tid til både terrasse og ukrudt.
Plænen er blevet luftet, stauder er studset, bønner har fundet vej til fryseren, og æbler er kommet på glas i form af æblegele  næh det blev vist nærmere æblesirup :-) 
Billederne er endnu i kameraet, så de må komme de næste dage.

I stedet kommer lidt af de billeder, jeg har fanget med bier i løbet af sommeren, inspireret af et godt indlæg på HAVEFOLKET i denne uge omkring gode biplanter.  http://www.havefolket.com/2013/08/gode-biplanter.html
Jeg har også forsøgt de sidste år, at have fokus på blomster der tiltrækker bier og sommerfugle, og det ser nu ud til at virke. Jeg synes, der har været endnu flere insekter i år end der plejer, så der har været en dejlig summen og svirren rundt omkring i haven. 
HAVEFOLKET opfordrer til at danne en bevægelse for flere biplanter i villahaverne, jeg har meldt mig ind, vil du være med!







Det er nu tid til at byde en ny uge velkommen, med endnu mere dejligt sommervejr i sigte :-)

6 kommentarer:

  1. Billede nr. 4 er skønt! Man kan rigtig se de fine, tynde vinger.
    Venlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette! Tak for det! har lige set dit smukke billede af guldsmeden! Dejligt den satte sig, så du kunne fange den med kameraet. det er jo lidt en kunst synes jeg, at få insekterne skarpe på billeder. god aften!

      Slet
  2. Jeg er også med på banen med bierne og sommerfuglene. Det er skønt med liv i planterne, og de er også fotogene. De har da gode betingelser med det vejr vi har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte! Ja vi er mange der nyder godt af det gode vejr. endnu en skøn aften er i vente! God aften til dig!

      Slet
  3. Fine billeder.
    Ja jeg synes også det virker til at der er ekstra gang i insekterne i år.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  4. ja både, dyr og planter (med hjælp af lidt vanding) har nydt godt af sommeren! god sensommeraften til dig!

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi! Har du tid og lyst bliver jeg altid glad for en lille hilsen eller kommentar!